Ga verder naar de inhoud

AI-CARES over conversationele AI assistentie in welzijn en geestelijke gezondheidszorg

doelstelling van het project: Het versterken van online informatieverstrekking en hulpverlening in welzijnswerk en geestelijke gezondheidszorg. Er wordt onderzocht welke AI-taalmodellen en bijbehorende AI-tools de digitale hulpverlening het meeste verbeteren.

Arteveldehogeschool

2024 AI ART CARE

Waar gaat dit over?

We passen een AI-taalmodel aan, gericht op de context van online hulpverlening. We koppelen ze aan prototypes van AI-informatie- en chatbot-assistenten. We testen ze in een lerend netwerk en in use-cases in gecontroleerde omgevingen. We maken een draaiboek voor de implementatie van ervan binnen hulpverleningsorganisaties.

Doelgroepen:

  • Hulpverleningsorganisaties (profit en social profit) met een aanbod van online of blended hulpverlening aan burgers
  • Softwareontwikkelaars die kansen zien om de AI-ontwikkelingen op de voet te volgen en/of de sectoren van welzijnszorg en geestelijke gezondheidszorg beter willen leren kennen als marktsegment voor de uitbreiding van hun bedrijfsactiviteiten. De eindgebruikers zelf worden enkel via rollenspelen betrokken, zodat er geen risico's genomen worden met informatie- en hulpzoekers.
VANHOVE TIM

Interesse in dit project?

Wil je meer weten over dit boeiend project, neem dan zeker contact op met met Tim Vanhove. Hij vertelt je er alles over.

Bekijk zeker ook de andere AI-ideeën

PUBLICATIE COVERS IMPACT

Onderzoek, dat mag gezien worden!

Met het digitaal magazine "Uitpakken met impact" willen de Vlaamse hogescholen exact dat doen wat de titel beoogt: laten zien (en ook een beetje 'stoefen') van hoe ze ondernemingen en organisaties helpen te professionaliseren en welke impact ze daarmee precies realiseren op de werkvloer.

Wil je precies weten wat er de afgelopen 3 jaar zoal gebeurde op gebied van onderzoek, innovatie en de kennisdeling van al deze opgebouwde expertise? Dan geeft dit digitaal magazine antwoord op deze vragen.

VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4