Ga verder naar de inhoud

Jezelf promoten als creatief of cultureel merk

19 september 2022 - 09:00 — 12:00
26 september 2022 - 09:00 — 12:00
Online event
Gratis voor hogescholenmedewerkers
Organisator: Vlaamse Hogescholenraad - Project INPUT/OUTPUT

Doelstelling: Je leert jezelf in de wereld te zetten als merk, met je eigen(zinnige) talent. Wat is jouw ‘secret sauce’? Welk verhaal vertel je? Hoe zorg je dat mensen jou vinden? Je komt buiten als een nieuw mens: nog altijd kunstzinnig en creatief, maar ook strategisch en doelgericht.

Doelgroep: Junior en toekomstige onderzoekers die een geschikte methode zoeken voor hun onderzoeksvraag of -doelstelling.

CREATIVE BRANDING

Je bent creatief en denkt dat iedereen jou zal ontdekken. Niets is minder waar. Hoe vinden mensen jou? Hoe bereik je jouw doelgroep? Hoe zorg je dat je werk wordt ontdekt?

In deze vorming leer je jezelf beschouwen als een ‘merk’. En ontdek je wat jouw ‘secret sauce’ is om dat merk in de markt te zetten. Je krijgt antwoorden op vragen als: Wat maakt jou uniek? Wat doen anderen voor jou? Wie is je doelgroep en hoe bereik je die?

Daarnaast gaan we in op het belang van een communicatiestrategie. Je leert welke communicatiekanalen je best inzet en hoe je een contentplanning maakt. Hoe je mensen overtuigt, en met welke call to actions? Ook dat bekijken we samen.

Deze vorming geeft je een beter beeld van jouw kwaliteiten. En hoe je die talenten in de markt zet.

Ter info: deze vorming bestaat uit twee sessies, waarvan de tweede optioneel is (je kan ook alleen sessie 1 volgen). Als je de twee sessies volgt, krijg je huiswerk mee na sessie 1.

Deze vorming wordt aangeboden onder voorbehoud van goedkeuring door de financierende overheid.

Opgelet

Deze vorming is gratis voor jou als onderzoeker aan een Vlaamse hogeschool, maar niet voor ons als organisator. Kosteloos annuleren kan tot en met 5 werkdagen vooraf aan de vorming en dit énkel via e-mail aan lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.

Bij afwezigheid zonder geldige reden zijn wij genoodzaakt jou een kost van 50 euro per gemiste sessie aan te rekenen.

Indien je een collega in jouw plaats kan laten deelnemen of je hebt een geldige reden van afwezigheid vervalt de no show fee. Voor een geldige afwezigheid vragen wij een afwezigheidsattest van jouw werkgever.

Therese De Bruyne

Lesgever

Trees De Bruyne werkt sinds jaar en dag in media, theater en cultuur: van tv-producer bij de eerste K3-film, de Bende Van Wim en docureeksen als Bonjour Congo tot head of digital games & apps bij Studio 100. De laatste 15 jaar werkt ze onder meer als innovation & change manager voor VRT Sandbox, waar ze deep tech-startups introduceert die bezig zijn met Ai, Iot, XR, VR, AR in het media-ecosysteem. Voor Creative Skills Europe ontwikkelde ze webinars die de digitale skills in de creatieve sector boosten.
En bij cultuurloket geeft ze zakelijk advies aan bedrijven in de cultuursector – als digital strategist zijn missie, visie en strategie nooit ver weg.

VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4