Effectief disseminatieplan schrijven en implementeren
Doelstelling: Je wil jouw onderzoek in de spotlights zetten. Maar hoe maak je een contentplan om strategisch te communiceren? Je leert van inspirerende voorbeelden en best practices. En stelt tijdens deze interactieve sessie jouw eigen contentplan op.
Doelgroep: Onderzoekers die strategisch en planmatig willen communiceren over onderzoekresultaten, een project of case.
Je leert nadenken over doelgroepen, boodschappen, kanalen en timing. Je past de theorie concreet toe op je eigen onderzoekproject tijdens korte oefeningen. Je werkt hands-on toe naar een contentplan met aandacht voor verschillende communicatiekanalen en formats.
- Strategisch communiceren: wat is dat?
- Case: Fitfluencers
- Contentmarketing
- Contentplan: wat is dat?
- Contentplan: opmaken aan de hand van een template
Opgelet
Als onderzoeker aan de hogeschool is de sessie voor jou helemaal gratis. Voor ons niet, want als organisator vergoeden wij de lesgever. Kan je door omstandigheden dus niet aanwezig zijn? Laat ons dit dan vijf werkdagen voor de vorming weten. Stuur hiervoor een mail naar lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.
Bij afwezigheid zonder geldige reden, rekenen wij 50 euro kosten aan per gemiste sessie.
Indien je geen onderzoeker aan een hogeschool bent, dan vragen we een deelnemersprijs van 50 euro per sessie.
Lesgevers
Caroline Baert is lector en onderzoeker aan Howest. Ze focust op strategische communicatie, corporate communicatie, influencer marketing en trendonderzoek. Ze heeft een PhD in toegepaste economische wetenschappen en is onderzoeker voor Fitfluencers.
Charlotte Van Tuyckom is lector en onderzoeker aan Howest. Haar interesse gaat vooral uit naar sportsociologie, -innovatie, -marketing en -management, social marketing en gedragsverandering op het vlak van sport en bewegen. Ook zij is onderzoeker voor Fitfluencers, en haalde een PhD in Sociologie.
Lies Vanhaelemeesch is lector en onderzoeker aan Howest. Zij wordt warm van marketingprincipes en -communicatie, marktonderzoek, doelgroepanalyse en segmentatie.