Aan de slag met Miro
Doelstelling: Miro is een online samenwerkingsplatform: een wit schoolbord waar je samen met je team vlot kunt brainstormen en ideeën genereren. Digitale post-its bij de vleet, maar ook veel meer. Een ware katalysator voor de creativiteit van je team.
Doelgroep: deze vorming mikt op beginners
Miro is een online samenwerkingsplatform: een wit schoolbord waar je samen met je team vlot kunt brainstormen en ideeën genereren. Dat kan volgens geijkte brainstormmethodes of met eigen creaties. Post-its bij de vleet, maar ook veel meer. Een ware katalysator voor de creativiteit van je team.
In deze vorming leer je creëren, samenwerken en organiseren in Miro. Of je Miro nu gebruikt om les te geven, diensten of producten te ontwikkelen, een team aan te sturen of je ideeën te verzamelen: we behandelen alle kernvaardigheden.
Aan het eind van de vorming heb je de basis van Miro onder de knie. Je kan dan onder meer: een account aanmaken en instellen, Miroborden creëren en bewerken, door borden navigeren, werken met sjablonen, presentaties bouwen, je team aan boord hijsen en je teams, projecten en borden organiseren.
Opgelet
Deze vorming is gratis voor jou als onderzoeker aan een Vlaamse hogeschool, maar niet voor ons als organisator. Kosteloos annuleren kan tot en met drie werkdagen vooraf aan de vorming en dit énkel via e-mail aan lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.
Bij afwezigheid zonder geldige reden zijn wij genoodzaakt jou een kost van 50 euro per gemiste sessie aan te rekenen.
Indien je een collega in jouw plaats kan laten deelnemen of je hebt een geldige reden van afwezigheid vervalt de no show fee. Voor een geldige afwezigheid vragen wij een afwezigheidsattest van jouw werkgever.
Lesgever
Robbie Delaere freelancet in de audiovisuele sector (Woestijnvis, DPG Media, Nederlandse Taalunie) en geeft les aan het RITCS en de opleiding Idea & Innovation Management. Zijn lesmantra is 'Learning by doing', zodat de techniek onzichtbaar wordt en volledig ten dienste staat van de creativiteit.
Hij is afgestudeerd als germanist aan UGent, volgde een postgraduaat bedrijfskunde aan KULeuven en is Apple Certified Trainer. Tegenwoordig specialiseert hij zich in Blended Learning en probeert hij allerhande nieuwe, activerende lestechnieken (zoals Miro).