Ga verder naar de inhoud

Transitie naar praktijkgericht onderzoek met duurzame impact

1 juni 2021 - 14:00 — 15:30
Online event
Gratis voor hogescholenmedewerkers
Organisator: Vlaamse Leergangen

Doelstelling: Je verzamelt ideeën voor een duurzaam onderzoeksbeleid, duurzaamheid in het onderzoek zelf, over samenwerking en het vermijden van competitie en de verhoging van de impact door het betrekken van stakeholders in de onderzoeksprogramma's.

Doelgroep: senior onderzoekers, geïnteresseerden in duurzaamheid in en van onderzoek

2021 VL PROJ ONDERZ

Haal tips voor een goede transitie naar praktijkgericht onderzoek met duurzame impact aan de hand van een concreet hogeschoolproject.

In deze sessie wordt het project 'naar onderzoekscentra met duurzame impact' van HOGENT toegelicht. Belangrijke aandachtpunten hierbij zijn duurzaamheid in het onderzoek zelf, maar ook duurzaam onderzoeksbeleid, focus op samenwerking en vermijden van competitie, impact verhogen door participatie van stakeholders in vormgeving van onderzoeksprogramma’s, ...

Hoewel het dus een transitie beschrijft in een specifieke HOGENT-context is het de bedoeling te inspireren en lessons learned mee te geven.

Opgelet

Hoewel deze sessie gratis is voor jou als hogeschoolmedewerker, rekenen we na je inschrijving ook op jouw aanwezigheid, zodat we zeker zijn van een minimale bezetting. We vragen dan ook om, indien je door omstandigheden toch verhinderd bent, ons dit vijf werkdagen vooraf aan de sessie te laten weten via lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.

Bij afwezigheid zonder geldige reden zijn wij genoodzaakt jou een kost van 50 euro per gemiste sessie aan te rekenen.

VL ELSSTUYVEN

Lesgever

Els Stuyven is sinds 2004 directeur onderzoek aan HOGENT, waar sinds 2013 een groeiende focus ligt op multidisciplinair en duurzaam onderzoek. Voorheen was zij actief als doctorandus en post-doc onderzoeker aan de vakgroep experimentele psychologie (UGent) en ook nog twee jaar werkzaam aan het departement EWI (monitoring van onderzoeksbeleid).

VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4