Van projectresultaten naar tevreden gebruikers
Ravensteingalerij 27
Brussel (op 11/05, 23/05 is online)
Doelstelling: Je gaat tijdens een interactieve sessie in op het waarom en hoe van klanten, gebruikers en stakeholders bevragen en betrekken. Dit zowel tijdens als ná de uitvoering van je project.
Doelgroep: Jonge en ervaren onderzoekers. Geen voorkennis nodig. Concrete projectervaring is een meerwaarde.
Deze interactieve sessie zoomt in op een aantal cruciale onderdelen tot succes:
- Waarom klanten betrekken? Wat levert het mij op?
- Het VOC (voice of the customer) proces & plan; klantenwensen vertalen in kwantificeerbare eisen voor een product/service
- Hoe klanten betrekken tijdens ontwikkeling van de oplossing?
Communicatiefrequentie en -kanalen bepalen a.h.v. een stakeholdermap
Agile delivery: rol van product owner, review/demo meetings, daily scrums, visual management, MOSCOW prioritisatietechniek,…
Correcte project status reporting opzetten - Hoe klanten betrekken na oplevering:
Lessons learned (start/stop/keep)
Klantentevredenheid meten: Customer satisfaction score, Net promotor score
Tools voor klantenbevraging
Opgelet
Als onderzoeker aan de hogeschool is de sessie voor jou helemaal gratis. Voor ons niet, want als organisator vergoeden wij de lesgever. Kan je door omstandigheden dus niet aanwezig zijn? Laat ons dit dan vijf werkdagen voor de vorming weten. Stuur hiervoor een mail naar lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.
Bij afwezigheid zonder geldige reden, rekenen wij 50 euro kosten aan per gemiste sessie.
Indien je geen onderzoeker aan een hogeschool bent, dan vragen we een deelnemersprijs van 50 euro per sessie.
Lesgever
Bram Vromans is een no-nonsense people manager met meer dan 15 jaar ervaring in project-, portfolio- & digitaal management in de telecom, energie & retail sector. Hij werkt momenteel als Country Digital Manager bij IKEA België, waar hij verantwoordelijk is voor de digitale agenda en de best mogelijke omnichannel-klantenervaring.
Bram combineert zijn job met een opdracht als gastdocent aan de KU Leuven, daarnaast is hij ook mentor binnen Startit@KBC & Ambits.
Als pragmatische digital director gaf Bram al leiding binnen verschillende veranderings- en transformatieprogramma’s en was hij actief in het optimaliseren van verschillende klantenprocessen & digitale roadmaps.