Een medewerker Expertisecentrum Effectief Leren (50-100%)
Thomas-More Hogeschool | Mechelen | Deeltijds
Functieomschrijving
Referentie: TMMA-2023-EC-808 - Publicatiedatum: 14/09/2023
Hier gebeurt het. Met meer dan 2000 medewerkers en meer dan 22.000 studenten is Thomas More de grootste hogeschool van Vlaanderen, een warme, internationale en bruisende community met optimale leerkansen voor elk talent. Om onze visie als duurzaam A-merk verder te realiseren zijn wij op zoek naar mensen met Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen. Geïnspireerd door deze vier waarden bieden wij je een uitdagende job binnen een dynamische onderwijsomgeving waarin vernieuwing en samenwerking cruciaal zijn, en waarin je bijdraagt aan een aangename werkomgeving voor iedereen.
Profiel en ervaring:
- Je hebt een master of PhD in de onderwijskunde, onderwijswetenschappen, pedagogische wetenschappen of (cognitieve) psychologie. Een pedagogisch diploma (zoals specifieke lerarenopleiding, een bachelor SO ...) is een meerwaarde.
- Je hebt een affiniteit met wetenschappelijk onderzoek naar o.a. leerprocessen, instructie, curriculumontwerp.
- Je hebt aantoonbare expertise in projectmanagement. Je kan het proces vanaf de interesse in een projectaanvraag tot de valorisatie van de onderzoeksresultaten sturen.
- Je beschikt over goede sociale- en communicatieve vaardigheden en hebt een enthousiaste, flexibele- en collegiale instelling. Je werkt zelfstandig maar kunt ook goed werken in teamverband.
- Je straalt door kennis van zaken autoriteit uit.
- Je bent in staat om een professioneel netwerk te creëren en te behouden.
- Je hebt een uitstekende kennis van zowel het Nederlands als het Engels.
- Je beantwoordt aan het profiel van de Thomas More-medewerker.
Inhoud van de opdracht:
ExCEL, het Expertisecentrum voor Effectief Leren aan de Thomas More Hogeschool, zoekt een medewerker (50% - 100% voor het academiejaar ’23-‘24 met mogelijkheid tot verlenging bij positieve evaluatie) om het centrum te versterken. Als expertisecentrum hebben we de missie om de kwaliteit van het (Vlaams) onderwijs voor kinderen en jongvolwassenen te optimaliseren. Het Centrum wil de weg zijn naar een meer evidence-informed onderwijslandschap. Daarin ondersteunt ExCEL leraren in hun professionele opdracht, bevordert het en ondersteunt het goed onderwijs, en doet het onderzoek dat relevant is voor de onderwijspraktijk. We delen voor de praktijk bruikbare kennis over leren en instructie, gestoeld op jarenlang degelijk wetenschappelijk onderzoek, op een manier die laagdrempelig is voor leraren, beleidsmakers, onderzoekers en het bredere publiek.
- Je maakt deel uit van het team en werkt mee aan diverse valorisatie- en onderzoeksprojecten (in onderling overleg).
- Je vertaalt resultaten van onderzoek naar praktische richtlijnen voor het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van effectief en efficiënt onderwijs.
- Je publiceert in (praktijkgerichte en wetenschappelijke) tijdschriften en presenteert op (praktijkgerichte) conferenties.
- Je probeert middelen te verwerven voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Aanbod
Aanwerving als onderzoeksmedewerker asap tot en met 31/08/2024
Barema: 502 (master)
Plaats van tewerkstelling: Antwerpen (campus Sint-Andries)
Meer informatie m.b.t. de inhoud van de opdracht kan je verkrijgen bij tim.surma@thomasmore.be
Solliciteren (online met CV en motivatiebrief) kan tot en met 30/09/2023

Thomas-More Hogeschool
Met 42 professionele bacheloropleidingen, 18 graduaatsopleidingen en ruim 20.000 studenten in Antwerpen, Geel, Herentals, Lier, Mechelen, Sint-Katelijne-Waver, Sint-Niklaas, Turnhout en Vorselaar is de Thomas More-hogeschool de grootste kweekvijver voor hooggeschoold professioneel talent van de provincie Antwerpen. Meer dan 2.000 medewerkers met LEFV* maken dit elke dag mogelijk. Thomas More is daarnaast een strategische partner voor tal van grote en kleine bedrijven, instellingen en organisaties in de brede regio en ver daarbuiten. Thomas More maakt deel uit van de Associatie KU Leuven.
* Lef, Enthousiasme, Focus en Vertrouwen zijn de waarden die ons leiden.