Ga verder naar de inhoud

Stafmedewerker wetenschapscommunicatie (50%)

Erasmushogeschool Brussel | Brussel | Deeltijds

Functieomschrijving

Taakomschrijving

Heb je een passie voor wetenschap en deel je die graag met het brede publiek? Als stafmedewerker wetenschapscommunicatie laat je mensen op een laagdrempelige manier kennismaken met wat wetenschap en onderzoek betekenen voor onze maatschappij.

De Erasmushogeschool Brussel is actief op het gebied van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek en onderzoek in de kunsten. Je fungeert als aanspreekpunt voor onderzoekers en docenten, die je ondersteunt bij het communiceren van hun onderzoek en expertise via verschillende kanalen.
Samen met collega’s van de VUB vorm je de Expertisecel Wetenschapscommunicatie van de Universitaire Associatie Brussel. Je werkt mee aan het organiseren van evenementen zoals het I Love Science Festival en de jaarlijkse Dag van de Wetenschap, en bent verantwoordelijk voor budgetbeheer en rapportering. Je vertegenwoordigt de hogeschool op externe overlegplatformen voor wetenschapscommunicatie in Vlaanderen en Brussel.
Er wacht je een boeiend takenpakket waarbinnen je vlot navigeert tussen beleidswerk en administratie, het coördineren en organiseren van projecten en evenementen, en het onderhouden van contacten binnen en buiten de hogeschool. Je komt terecht in de centrale dienst Onderzoek, dienstverlening en projecten: een klein team waar je veel verantwoordelijkheid en autonomie krijgt.
Erasmushogeschool Brussel biedt kwaliteitsvol onderwijs aan zo’n 7000 studenten in een 45-tal graduaats-, bachelor- en masteropleidingen. Geheel volgens onze humanistische missie streven we naar individuele ontplooiing voor iedereen, in vrijheid en wederzijds respect. Als pluralistische instelling zetten we sterk in op diversiteit omarmen, jezelf permanent in vraag stellen en nieuwe inzichten verwerven.
We bieden je een boeiende, afwisselende job waar engagement, respect, openheid, empowerment en integriteit centraal staan. Dit zijn geen loze woorden uit onze missie en visie maar kernwaarden die onze collega’s dagelijks toepassen. Jij binnenkort ook?

Profiel

We werken meer en meer hybride, dus om alles zowel van thuis uit als op de campus vlot te laten lopen zijn degelijke IT-skills een must. Als Brusselse hogeschool met internationale ambities verwachten we een zekere meertaligheid van onze collega’s.

Onverwachte wendingen scherpen je creatieve oplossingsgerichtheid aan. Je bent gemotiveerd om bij te leren en de hogeschool steunt jou en je team daar ook in.

Specifiek voor deze functie vragen we daarboven het volgende:

·

Ervaring

Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen en met het professionele gebruik van sociale media. Aantoonbare ervaring met het toegankelijk maken van wetenschap en onderzoek is een pluspunt.

·

Klantvriendelijk

Door je enthousiaste houding weet je collega’s, partners en het (jonge) publiek warm te maken voor onderzoek en wetenschap.

·

Initiatief nemen

Je legt gemakkelijk contact met mensen binnen en buiten de hogeschool. Je treedt proactief op om onderzoekers en docenten te ondersteunen bij uiteenlopende acties en evenementen op het gebied van wetenschapscommunicatie.

·

Flexibel

Je bent in staat om oplossingen te zoeken voor onvoorziene problemen. Je bent bereid om occasioneel buiten de gewone kantooruren te werken bij evenementen voor wetenschapscommunicatie.

·

Creatief

Je hebt een vlotte pen. Ervaring met grafische software is een pluspunt.

·

Talenkennis

-

Je spreekt en schrijft uitstekend Nederlands en Engels. Een goede kennis van het Frans is een pluspunt.

Toelatingsvoorwaarden

Je behaalde een

masterdiploma.

Heb je een buitenlands diploma, met uitzondering van Nederland, Luxemburg of de Baltische staten, voeg dan ook een gelijkwaardigheidsattest van

NARIC

toe.

Je voldoet aan de voorwaarden van

artikel V 106 en V 107

van de Codex Hoger Onderwijs.

Salarisschaal

·

Aantrekkelijk loon

– je wordt betaald binnen het barema

A11 (salarisschaal 585), volgens je kwalificaties en ervaring. Meer uitleg over de salarisschalen kan je vinden via volgende

link

.

·

Loon naar ervaring

- naast eventuele geldelijke anciënniteit uit de openbare sector, kunnen diensten uit de privésector verrekend worden via de nuttige beroepservaring. Eventuele toekenning gebeurt aan de hand van tewerkstellingsattesten en na onderzoek van je dossier.

·

Vakantie

– je kan genieten van een gunstige verlofregeling; a rato van 40 dagen per jaar voor een voltijdse functie, bovendien kan je deze als administratieve kracht flexibel inplannen. Een deel hiervan zet je sowieso jaarlijks in tijdens onze collectieve zomersluiting tussen 21 juli tot 15 augustus, de rest kies je in overleg met je leidinggevende.

·

Flexibiliteit

– naast glijdende werkuren voorzien we ook de mogelijkheid om tot max. 3 dagen per week te flexwerken, afhankelijk van je opdrachtpercentage en de afspraken binnen je dienst.

·

Woon-werkverkeer

– volledige terugbetaling van het openbaar vervoer en een fietsvergoeding.

·

Lerarenkaart

– met een heleboel

voordelen


·

Resto

– je geniet van eten aan democratische prijzen in ons bedrijfsrestaurant of gaat op zoek naar iets lekkers in het grote aanbod van onze hoofdstad.

·

Brussel

– een inspirerende werkomgeving waar elke dag iets nieuws te beleven valt.

Opmerkingen

Concreet

Functie:

Contractueel bediende

Departement:

Centrale administratie

Aard tewerkstelling:

administratief bediende (A11)

Vereist niveau:

Master

Werkervaring:

Minstens 1 jaar

Volume:

50%

Duur:

Je wordt aangeworven met een contract voor onbepaalde duur.

Afsluitdatum:

12/03/2025

Overtuigd

Is deze vacature je op het lijf geschreven, surf dan snel naar onze vacaturesite

https://ses.ehb.be

.

Solliciteren kan enkel digitaal via onze vacaturesite.

Registreer je en voeg je cv, diploma, motivatiebrief en eventueel portfolio toe aan je profiel. Eenmaal je geregistreerd bent, dien je ook nog te solliciteren voor deze functie.

Sollicitaties die ons niet op tijd bereiken via onze site, kunnen we helaas niet aanvaarden. Let er dus op dat je alle stappen goed doorloopt. Na een geslaagde sollicitatie krijg je een bevestigingsmail.

Op

12/03/2025 wordt de vacature afgesloten

. In de dagen daarop screenen we alle kandidaturen op basis van het dossier in SES. We willen als hogeschool in het superdiverse Brussel een weerspiegeling zijn van de maatschappij; daarom houden we bij de selectie van kandidaten enkel rekening met je diploma, vaardigheden en kwaliteiten. Je leeftijd, afkomst, geslacht, geloof … doen er niet toe.

Ben jij onze match, dan nodigt de selectiecommissie je uit voor een gesprek. Voor deze functie staat dit gepland

op 19/03/2025

, h

oud hier alvast rekening mee in je agenda. Dit gesprek kan live of online doorgaan, meer informatie krijg je wanneer je uitgenodigd wordt.

Erasmushogeschool Brussel

Andere vacatures bij Erasmushogeschool Brussel

(Praktijk)lector Praktijk, LIO en Projecten – 60% - Edu.Grad&Verkorte Edu Bach SO - opsplitsbaar

Erasmushogeschool Brussel | Brussel | Deeltijds
Vacature bekijken

Administratief Medewerker 100%

Erasmushogeschool Brussel | Brussel | Voltijds
Vacature bekijken

Medewerker onthaal (100%)

Erasmushogeschool Brussel | Brussel | Voltijds
Vacature bekijken