Disseminatieluik binnen jouw projectvoorstel: wat en hoe?
Doelstelling: Deze basisvorming begeleidt je in het wat, wie, waar, wanneer, waarom en hoe van een contentplanning. Zo kan je helder uitschrijven hoe je de communicatie en promotie wil aanpakken rond jouw onderzoek: van je (communicatie)doelgroep tot je boodschap en de verschillende communicatiekanalen.
Doelgroep: onderzoekers die een succesvol disseminatieluik willen schrijven voor een praktijkgericht projectvoorstel
![DISSEMINATIEPLAN](https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_02_FEBRUARI/_660x370_crop_center-center_82_line/DISSEMINATIEPLAN.jpg 660w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_02_FEBRUARI/_480x269_crop_center-center_82_line/DISSEMINATIEPLAN.jpg 480w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_02_FEBRUARI/_960x539_crop_center-center_61_line/DISSEMINATIEPLAN.jpg 960w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_02_FEBRUARI/_375x210_crop_center-center_60_line/DISSEMINATIEPLAN.jpg 375w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_02_FEBRUARI/_750x421_crop_center-center_45_line/DISSEMINATIEPLAN.jpg 750w)
Wil je in een projectvoorstel uitleggen hoe je jouw onderzoek gaat promoten? Dan moet je eerst nadenken over wie jouw (communicatie)doelgroep is, hoe je die gaat bereiken en wat je hen gaat vertellen. Zet je in op hapklare info via socials voor het grote publiek? Maak je gedetailleerde rapporten voor beleidsmakers? Of bespeel je de publieke opinie via de pers?
Je leert om strategisch je doelgroepen, boodschappen, kanalen en timing te bepalen. Je past de theorie concreet toe op je eigen onderzoeksvoorstel tijdens korte oefeningen. Je leert hands-on keuzes maken om tot een contentplan te komen, met aandacht voor verschillende communicatiekanalen en formats.
Deze vorming geeft je drie belangrijke handvaten: van strategisch communiceren tot je doelgroep definiëren en je contentplan maken via een concreet stappenplan.
Opgelet
Deze vorming is gratis voor jou als onderzoeker aan een Vlaamse hogeschool, maar niet voor ons als organisator. Kosteloos annuleren kan tot en met drie werkdagen vooraf aan de vorming en dit énkel via e-mail aan lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.
Bij afwezigheid zonder geldige reden zijn wij genoodzaakt jou een kost van 50 euro per gemiste sessie aan te rekenen.
Indien je een collega in jouw plaats kan laten deelnemen of je hebt een geldige reden van afwezigheid vervalt de no show fee. Voor een geldige afwezigheid vragen wij een afwezigheidsattest van jouw werkgever.
![BAERT CAROLINE](https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_660x371_crop_center-center_82_line/BAERT_CAROLINE.jpg 660w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_480x270_crop_center-center_82_line/BAERT_CAROLINE.jpg 480w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_960x540_crop_center-center_61_line/BAERT_CAROLINE.jpg 960w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_375x211_crop_center-center_60_line/BAERT_CAROLINE.jpg 375w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_750x422_crop_center-center_45_line/BAERT_CAROLINE.jpg 750w)
Lesgevers
Caroline Baert is lector en onderzoeker aan Howest. Ze focust op strategische communicatie, corporate communicatie, influencer marketing en trendonderzoek. Ze heeft een PhD in Toegepaste Economische Wetenschappen en is onderzoeker voor Gen Z Lab.
![VAN TUYCKOM CHARLOTT Ejpg](https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_660x371_crop_center-center_82_line/VAN_TUYCKOM_CHARLOTTEjpg.jpg 660w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_480x270_crop_center-center_82_line/VAN_TUYCKOM_CHARLOTTEjpg.jpg 480w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_960x540_crop_center-center_61_line/VAN_TUYCKOM_CHARLOTTEjpg.jpg 960w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_375x211_crop_center-center_60_line/VAN_TUYCKOM_CHARLOTTEjpg.jpg 375w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_750x422_crop_center-center_45_line/VAN_TUYCKOM_CHARLOTTEjpg.jpg 750w)
Charlotte Van Tuyckom is lector en onderzoeker aan Howest. Haar interesse gaat vooral uit naar sport, sociologie, innovatie, marketing en management, social marketing en gedragsverandering op het vlak van sport en bewegen. Ook zij is onderzoeker voor Gen Z Lab, en haalde een PhD in Sociologie.
![VANHAELEMEESCH LIES](https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/INPUT_OUTPUT/2022/2022_LESGEVERS/_247x139_crop_center-center_line/VANHAELEMEESCH_LIES.png 247w)
Lies Vanhaelemeesch is lector en onderzoeker voor Gen Z Lab aan Howest. Zij wordt warm van marketingprincipes en -communicatie, marktonderzoek, doelgroepanalyse en segmentatie.
![VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4](https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_1200x194_crop_center-center_82_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 1200w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_820x132_crop_center-center_82_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 820w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_1640x265_crop_center-center_61_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 1640w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_660x106_crop_center-center_82_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 660w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_1320x213_crop_center-center_61_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 1320w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_375x60_crop_center-center_60_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 375w, https://www.vlaamsehogescholenraad.be/files/THEMAS/INNOVEREN/SPRAAKMAKERS/_750x121_crop_center-center_45_line/PARTNERLOGO_VLAIO-VHR.png 750w)