Ga verder naar de inhoud

Laat jouw data het werk doen om gepersonaliseerd te communiceren

20 december 2021 - 09:00 — 11:00
Online event
Gratis voor hogeschoolmedewerkers. Indien je geen onderzoeker aan een hogeschool bent, dan vragen we een deelnemersprijs van 50 euro per sessie.
Organisator: Vlaamse Hogescholenraad - Project INPUT/OUTPUT

Doelstelling: Je leert hoe je diepgaandere inzichten haalt uit jouw dataverzameling. En hoe je op basis daarvan een specifiek doelpubliek gepersonaliseerd aanspreekt. Daarnaast zetten jij en jouw organisatie stappen in de richting van een ideale datacultuur en datamaturiteit.

Doelgroep: Iedereen die data wil inzetten voor gepersonaliseerde communicatie naar een specifieke doelgroep.

GEPERSONALISEERD COMMUNICEREN

Je krijgt de verschillende stappen te zien in de weg naar persoonlijke communicatie. We bespreken concrete cases en laten je nadenken over belangrijke vragen zoals:

  • Wat zijn je doelstellingen? Wie is je doelgroep?
  • Op welke manier wil je gepersonaliseerd communiceren naar je doelpubliek?
  • Heb je in functie daarvan voldoende, relevante en kwalitatieve data verzameld?
  • Bij wie zit de expertise (intern, extern) en wie is verantwoordelijk?
  • Hoe garandeer je datakwaliteit?
  • Op welke manier respecteer je de privacy-wetgeving?

Opgelet

Als onderzoeker aan de hogeschool is de sessie voor jou helemaal gratis. Voor ons niet, want als organisator vergoeden wij de lesgever. Kan je door omstandigheden dus niet aanwezig zijn? Laat ons dit dan vijf werkdagen voor de vorming weten. Stuur hiervoor een mail naar lore.soleme@vlaamsehogescholenraad.be.

Bij afwezigheid zonder geldige reden, rekenen wij 50 euro kosten aan per gemiste sessie.

Indien je geen onderzoeker aan een hogeschool bent, dan vragen we een deelnemersprijs van 50 euro per sessie.

SASKIA VANDENEEDE

Lesgevers

Saskia Vanden Eede is docente binnen de cluster Bedrijfskunde, voornamelijk binnen het domein marketingcommunicatie, waaronder ook digitale marketing valt. Daarvoor was zij 14 jaar actief in het werkveld, waardoor ze veel ervaring heeft in analyse, projectmanagement, websites, marktonderzoek en innovaties. Binnen Odisee participeerde zij aan het PWO-project ‘Data Smart Ondernemen’ dat resulteerde in datasmartwijzer.be. Momenteel werkt zij aan het ‘Start 2 AIM’-project, dat kmo’s de weg wil wijzen naar artificiële intelligentie in functie van marketingpersonalisatiedoeleinden.

KATJA VERBEECK

Katja Verbeeck is docente ICT in de opleiding elektronica-ICT van de onderwijsgroep Technologie, Odisee. Ze is ook coördinator van de onderzoeksgroep UCE (User Centered Applied Research in ICT and Electronics).
Voordien was ze post-doc onderzoeker in de onderzoeksgroepen CODES (KU LEUVEN, campus Gent), IKAT (Universiteit Maastricht) en AI-lab (Vrije Universiteit Brussel). Haar interesse gaat uit naar intelligente, lerende software-algoritmen. Vanuit UCE werkt ze aan dwarsverbindingen tussen artificiële intelligentie (meer specifiek Machine Learning) en het werkveld.

VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4