Ga verder naar de inhoud
In onze huidige belevingseconomie worden consumenten steeds veeleisender en het valt op dat zij een relevante en contextspecifieke benadering verwachten.

In de wereld van digitale marketing, gericht op klantervaring en merkperceptie, ligt de nadruk momenteel op het meten van impact na de campagne en zichtbaarheid, terwijl emoties en onbewuste reacties van klanten vaak worden verwaarloosd. Klanten verwachten om emotioneel betrokken te worden, wat marketeers motiveert om geavanceerde technologieën, zoals neuromarketing, te omarmen om een dieper inzicht te krijgen in (potentiële) klanten en hun ervaringen.

Neuromarketing, ooit het terrein van fundamenteel onderzoek en multinationals, wordt nu toegankelijker door recente wetenschappelijke inzichten en geavanceerde technologieën. Toch blijft de toegankelijkheid en kennis over deze technologieën beperkt bij niet-R&D-intensieve marketingbureaus en KMO's.

Resultaten

- 4 proof of concepts (PoCs)
- Evaluatieverslag van elk van de PoCs (incl. kosten, technologische vereisten, vaardigheden, mogelijkheden en optimale implementatiemethoden)
- Selectiematrix neuromarketingtechnieken ifv return on investment
- Beslissingsboom ter ondersteuning van de juiste keuze qua techniek gebaseerd op de (onderzoek)svraag en beschikbare middelen
- Checklists per geteste techniek (De checklists helpen bedrijven om de juiste vragen te stellen, inzicht te krijgen in de werkwijze van een agency en een samenwerking te kiezen die perfect aansluit bij hun doelen.)

Disseminatie:
- Begeleidingsgroep vergaderingen
- Demo’s en workshops (op congressen)
- Gastlessen en seminaries
- Publicatie (4 artikels in vakbladmagazines)
- Marktonderzoekbureaus, marketingbureaus, reclamebureaus en onderneming en eindgebruikers met elkaar in contact brengen rond het thema neuromarketing (netwerking)
- Doorstroom van de resultaten naar de verschillende opleidingen binnen Thomas More

Zie ook: https://thomasmore.be/nl/neuromarketing
Promotor
Dieter Struyf
Onderzoeker
Dries Van Craen,
Eveline Smolders,
Audrey Verrall,
Fien Buelens,
Nele De Witte
Thomas More-hogeschool
01/12/2022 - 30/11/2024
Centrale contactpersoon
CAROLINE ROBERT

Caroline Robert

Thomas More - Blikopener contact