Prototyping van een Nieuw Compositie Paradigma: De Augmented Audience en het Internet van Draagbare Muzikale Dingen
Dit onderzoek verkent speculatieve sociaal-technologische trajecten om een nieuw compositieparadigma te vestigen, met de focus op het concept van het augmented audience door middel van op prototypes gebaseerde wearables genaamd het Internet van Draagbare Muzikale Dingen (IoWMT).
De studie stelt een dubbel kader op: een macrokader voor conceptuele en theoretische ontwikkeling en een microkader voor technische implementatie en experimentatie. Dit dubbele kader vormt de basis van het onderzoeksproces en genereert nieuwe benaderingen voor compositie.
Samen bieden ze de context, technieken en hulpmiddelen voor de compositiepraktijken. Dit onderzoek biedt een reflectief artistiek perspectief op onze onvoorspelbare technologische toekomst door het samenbrengen van velden zoals computermuziek, mens-computer interactie, speculatieve esthetiek, transhumanisme en gamificatie. Het drukt ook een persoonlijke houding uit ten opzichte van hedendaagse technologische ontwikkelingen.
De studie stelt een dubbel kader op: een macrokader voor conceptuele en theoretische ontwikkeling en een microkader voor technische implementatie en experimentatie. Dit dubbele kader vormt de basis van het onderzoeksproces en genereert nieuwe benaderingen voor compositie.
Samen bieden ze de context, technieken en hulpmiddelen voor de compositiepraktijken. Dit onderzoek biedt een reflectief artistiek perspectief op onze onvoorspelbare technologische toekomst door het samenbrengen van velden zoals computermuziek, mens-computer interactie, speculatieve esthetiek, transhumanisme en gamificatie. Het drukt ook een persoonlijke houding uit ten opzichte van hedendaagse technologische ontwikkelingen.
Promotor
Annelies Monseré
LUCA School of Arts
26/11/2024 - 31/12/2030
Centrale contactpersoon

