Ga verder naar de inhoud

AI voor sales predictie met beperkte historische data

Door AI te gebruiken om de toekomstige sales beter te voorspellen kunnen de Vlaamse KMO's hun productie- en capaciteitsplanning verbeteren, maar ook het inkoopbeleid en voorraadbeheer optimaliseren.

VIVES Hogeschool

VIS SALES

Waar gaat dit over?

Meestal heeft AI echter erg veel data nodig om voorspellingen te doen. Grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Amazon beschikken over veel data en data science teams, maar KMO’s hebben dit meestal niet. Met de steeds toenemende globalisering strijden de KMO's met ongelijke wapens tegen de concurrentie van multinationals.

In ons toegepast onderzoek ontwikkelden we een AI-model om accurate sales forecasting te genereren met weinig historische data door gebruik te maken van de aanwezige verborgen structuren en patronen.

VIVES YVES SAGAERT

Interesse in dit project?

Neem dan zeker contact op met Yves Sagaert van Vives Hogeschool. Hij vertelt je er graag meer over.

Bekijk zeker ook de andere AI-ideeën!

PUBLICATIE COVERS IMPACT

Onderzoek, dat mag gezien worden!

Met het digitaal magazine "Uitpakken met impact" willen de Vlaamse hogescholen exact dat doen wat de titel beoogt: laten zien (en ook een beetje 'stoefen') van hoe ze ondernemingen en organisaties helpen te professionaliseren en welke impact ze daarmee precies realiseren op de werkvloer.

Wil je precies weten wat er de afgelopen 3 jaar zoal gebeurde op gebied van onderzoek, innovatie en de kennisdeling van al deze opgebouwde expertise? Dan geeft dit digitaal magazine antwoord op deze vragen.