Ga verder naar de inhoud

Toekomstige leerladder in de zorg

Van waarde voor een duurzame uitoefening van de gezondheidsberoepen

28 jan. 2021
Publicatie COVER LEERLADDER

Verpleegkundige worden? Dat kan momenteel op twee manieren: via de vierjarige bacheloropleiding of de driejarige HBO5-opleiding. Er zijn echter nog heel wat inconsistenties en onduidelijkheden. Daarnaast zijn er ook knelpunten waardoor goede profielen vaak verloren gaan nog voor ze in de zorgsector terechtkomen.

Dat willen we graag oplossen, met een eenduidige visie over hoe de leerladder in de zorg er moet uitzien. Gemakkelijk te beklimmen, met sporten op een logische afstand zodat we zorgprofielen doeltreffender kunnen inzetten. Hiervoor werkten we drie mogelijke scenario’s uit. Meer weten?