Ga verder naar de inhoud

Expertisezoeker

Kennis uit onderzoek en innovatie heeft pas impact als ze ook gedeeld wordt. Dat is precies waar Blikopener en kennisdiffusie om draaien. Misschien bestaat het antwoord op jouw vraag – of een deel ervan – al binnen eerdere projecten. Met deze expertisezoeker doorzoek je snel en eenvoudig de reeds beschikbare kennis.

EXPERTISEDOMEINEN
A total of 2241 items found. Showing 2241 items on page 2 of 225.
11 - 20 van 2241 resultaten

De verhoudig tussen arbeid en beroepsonderwijs in kaart gebracht en vakdidactisch onderzocht binnen de arbeidsmarktgerichte finaliteit.

De hervorming van het Vlaamse secundair onderwijs heeft het beroepsonderwijs ondergebracht binnen de finaliteit Arbeidsmarkt. In deze studierichtingen is de verstrengeling tussen arbeidsmarkt en onderwijs erg zichtbaar. Denk maar aan de inrichting…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Steamhives III verlenging

STEAMhive streeft ernaar om STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) in de vrije tijd te verankeren als een volwaardige en toegankelijke hobby, in lijn met de doelstellingen van de STEM-agenda 2030. Het project richt zich op het…
Howest
01/09/2025 - 31/08/2026

Samen scoren voor veerkracht in jeugdvoetbal

Jeugdvoetbalspelers en hun coaches staan onder druk door o.a. prestatiedruk, sociale verwachtingenen de balans tussen sport en school. Deze uitdagingen beïnvloeden niet alleen prestaties, maar ook dementale gezondheid van spelers. Veerkracht,…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Didactica Inclusiva:Op zoek naar een krachtige verbinding tussen vakdidactische competenties en inclusief-pedagogische klasmanagementvaardigheden

De samenleving wordt steeds diverser en multicultureler, waardoor leraren meer en meer een noodzaak voelen om expertise op te bouwen in een cultureel inclusieve pedagogie. Het integreren van culturele achtergronden van studenten in het curriculum…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Samen spreken, samen zorgen: het versterken van vroedvrouwpraktijken en kinderdagverblijven in het omgaan met verontrusting

Het Vlaamse regeerakkoord benadrukt het belang van een goede start voor elk kind, beginnend bij de eerste duizend dagen (-9 maanden tot 2 jaar). Het onderstreept dat jonge kinderen bij verontrusting snel in veiligheid moeten worden gebracht…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Valorisatie van bioactieve componenten uit plantaardige reststromen en nieuwe teelten

De transitie van een lineaire economie die draait op fossiele grondstoffen naar een circulaire biogebaseerde economie is een prioriteit voor verschillende beleidsdomeinen in Vlaanderen. Grondstoffen dreigen schaars te worden door de wereldwijde…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Circulariteit in de maakindustrie

Vlaamse KMO’s in de maakindustrie vinden het vandaag vaak nog te risicovol om de transitie naar circulaire economie (CE) op te starten. Grootste redenen hiervoor zijn gebrek aan ervaren mensen met kennis van CE en financiële middelen, een…
Howest
01/09/2025 - 31/08/2026

Faciliteren van transities voor complexe uitdagingen in zorg en welzijn.

Het doel van het PWO-programma ZorgVoorTransities is om te onderzoeken welke ondersteuning nodig is om vanuit ecosystemen een transitieproces te realiseren in zorg en welzijn. In cocreatie worden tools ontworpen die betaalbaar, haalbaar en…
Howest
01/09/2025 - 31/08/2026

Wei als biologisch alternatief voor chemische bestrijdingsmiddelen in de fruit -en groenteteelt

Voedselproductie in Europa steunt op het gebruik van chemische gewasbeschermingsmiddelen om de voedselopbrengst op peil te houden. Deze gewasbeschermingsmiddelen zijn echter ook een grote bron van vervuiling, verantwoordelijk voor de verontreiniging…
Hogeschool UCLL
01/09/2025 - 31/08/2027

Large Language Models for News

Transparantie en vertrouwen zijn in journalistieke context belangrijke voorwaarden voor kwaliteitsvol nieuws. Zowel journalisten als nieuwsconsumenten tonen argwaan wanneer nieuwsberichten door generatieve AI tot stand komen. Hoewel Large Language…
Howest
01/09/2025 - 31/01/2026
VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4