Ga verder naar de inhoud

Spraakmakers

Wat onderzoekers en ondernemers gemeen hebben? Hun drive en ambitie. Om het beste resultaat te halen: efficiënt en onderbouwd, creatief en innovatief. Om hun vak of bedrijf op de kaart te zetten: in België, Europa of de wereld. Ondernemers en onderzoekers helpen elkaar vooruit. Vanuit hun expertise, met eenzelfde doel voor ogen. Benieuwd hoe? Deze ‘spraakmakers’ getuigen hoe je bedrijf beter wordt van onderzoekers aan jouw zijde.

Spraakmakers overview
RIDE SHARING

Jiven: van kiem tot uitgewerkt plan

En dankzij het 'jiven', is er minder verkeer op de baan en verloopt dat 'driven' vlotter. Daar wordt Stan Jeanty, bezieler van de app gelukkig van. Samen met de Arteveldehogeschool, LUCA School of Arts en AP Hogeschool Antwerpen realiseerde hij zijn droom.

Verder lezen
Retail 01

Slimme winkeltechnologie maakt klant én retailer happy

Elke stad heeft ze nog: die kleine winkels en boetiekjes die deel zijn van een echte stadsbeleving. Je loopt er graag langs omdat ze unieke zaken verkopen die je in de ketens niet vindt. Opboksen tegen mastodonten en online verkoop is helaas niet evident. Hoe kunnen deze unieke winkeliers creatief zijn, innoveren en de winkelbeleving bijzonder maken?

Verder lezen
Antenna2

Ideeën testen in het lab: buikgevoel versus onderzoek.

Via Blikopener liet Davy De Winne, expert UX-design aan Odisee hogeschool, Antenna proeven van de meest recente wetenschappelijke inzichten rond user centered design. Via studentenstages kwamen zij in contact met Odisee, en leerden ze het UX-lab van Davy de Winne kennen. En dat smaakt naar meer.

Verder lezen
Screenshot 2021 02 10 at 10 22 20

Interesse om samen te werken?

Vertel ons meer over jouw project. Dan bekijken wij hoe we jou vooruit kunnen helpen.

VLAIO Vlaamsehogescholenraad v4